wtorek, 6 listopada 2012

Ciasteczka z masłem orzechowym...


Moje drugie imię to Cookie Monster. Nie jestem włochata i niebieska, ale widok kruchych ciasteczek wyzwala we mnie... bestię? żarłoka? szaleńca? Hm, cóż... jakby Wam to powiedzieć... TAK. Ciasteczka, moja miłość. Oto przepis na jedne z moich ulubionych :).

Ciasto:
250 g mąki
100 g masła
100 g masła orzechowego (może być gładkie, lub z kawałeczkami orzechów)
1/2 szkl. cukru (zwykle używam brązowego)
1 żółtko
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
szczypta soli

Wszystkie składniki zagnieść, uturlać kulę i schłodzić przez 30 minut. Potem odrywać mniejsze kawałki ciasta, toczyć kuleczki wielkości orzecha włoskiego i układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Kulki rozpłaszczyć widelcem, robiąc kratkę.
Piec ciasteczka w 200 stopniach przez ok. 15 minut.
Miłego chrupania i kruszenia wokół!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz